אודות

על חטיבת הביניים

החינוך הדמוקרטי-הומניסטי רואה בתלמיד יחיד ומיוחד, שותף פעיל ומשמעותי בקהילה.
הגישה החינוכית מקשיבה לקול הילד ולכל ילד, מטפחת את כישוריו ומאפשרת לו ולמשפחתו להיות שותפים לעשייה החינוכית.
בית הספר הוקם מתוך רצון לאפשר לתלמידים לממש את היכולות שלהם, לבטא את החוזקות שלהם ולהאמין בעצמם ובמסוגלותם ללמוד ולהתפתח.
מערכת השיעורים מגוונת, גמישה ורלוונטית בהתאם לתחום העניין של התלמידים וכוללת מקצועות מעוררי השראה לצד לימודי ליבה. לתלמידים מוצעים קורסים לבחירה, שנבנו מתוך עולמם של הילדים, כמו אמנות, גיימינג, חינוך פיננסי, משחקי חשיבה ועוד

"סימן ההיכר הגדול ביותר של ההצלחה בחינוך איננו החיקוי, אלא ההשראה שאנו מעניקים לזולת כדי שינסה לעשות משהו אחר" (סימור פאפרט)

עקרונות יסוד // תרבות חיים ברוח דמוקרטית-הומניסטית

הערכים המובילים את בית הספר – שוויון, דיאלוג, שותפות, בחירה ואחריות – מבוססים על ראיית הילד כאדם שלם. הדבר בא לידי ביטוי הן בהתנהלות היומיומית של החטיבה במסגרת הוועדות השונות, שבהן חברים גם ההורים וגם התלמידים, והן במפגשים ובדיונים המתקיימים בפרלמנט "קול-כולם", בו לכל חבר קהילה יש קול לבחור ולהצביע באופן דמוקרטי.
 בבית הספר מתקיימים דיונים בהם ניתן לעלות נושאים שונים, ועדות ומפגשי פרלמנט בשותפות התלמידים, המורים וההורים, בסופם מתקיימת הצבעה דמוקרטית – כך שלכל חבר בקהילה יש השפעה, בפועל, על הנעשה בבית הספר.

שלושה ערכי יסוד

שמירה על כבוד האדם, זכויותיו וחובותיו

סיוע לתלמידים בזיהוי חוזקותיהם והגשמת מטרותיהם

למידה פלורליסטית וקבלת האחר

דרכי היישום העיקריות של ערכי בית הספר

קיום שלוש רשויות, בדומה למדינה דמוקרטית

הרשות המחוקקת – "קול כולם" - הפרלמנט.
הרשות המבצעת – וועדות אקטיביות.
הרשות השופטת – ועדות גישור ופתרון קונפליקטים.

בחירה

וועדות, קורסים ופרויקטים ע"פ עניין אישי.

מנטורינג

כל ילד.ה בוחר מורה מלווה מצוות המורים.