מנגנונים דמוקרטיים
יסודות ואורחות החיים בבית הספר
בבית ספרנו הדמוקרטי-הומניסטי, אנו רואים בכל תלמיד ותלמידה שותפים מרכזיים בעיצוב חווית הלמידה והחיים הבית ספריים. נשענים על עקרונות יסוד של דיאלוג, שותפות, בחירה ואחריות, אנו מזמינים את הקהילה כולה להיות שחקנים פעילים בבניית אורחות החיים הפנימיות.

הערכים המובילים שלנו - דיאלוג, שותפות, בחירה ואחריות
הערכים משתקפים במבנה הארגוני הייחודי של בית הספר:
"קול כולם" – פרלמנט
קיום שיח דמוקרטי ודיונים בנושאים מרכזיים.
רשות מבצעת אקטיבית
מורכבת מוועדות אחראיות, מממשת את ההחלטות בפועל תוך שיתוף הקהילה.
רשות שופטת
וועדת גישור, אחראית על פתרון סכסוכים והבטחת הצדק והשוויון.
אנו מזמינים את כלל חברי הקהילה להיות שותפים בעיצוב הסביבה הלימודית והחברתית. מרחבי הלמידה והמנוחה מותאמים לצרכים ולרצונות של התלמידים, והדיאלוג המתמיד בין כל השותפים מניב פתרונות יצירתיים לאתגרים השוטפים.
אורחות חיים בקהילה שלנו I זכויות וחובות בקהילה הלומדת
זכויות והזדמנויות
הזדמנות להתפתח ולצמוח באווירה מקבלת, תומכת ומכבדת
זכות ללמוד מתוך עניין אישי וסקרנות
זכות להביע את דעתך בשיח דמוקרטי ולהשפיע על החלטות הקהילה
זכות לפרטיות ולכבוד אישי, ללא פגיעה בציוד או בזולת
חובות והתחייבויות
שמירה על כבוד חברי הקהילה – תלמידים וצוות
שימוש בשפה מכבדת וללא השמצות או עלבונות
אין לגעת או לפגוע בציוד אישי של האחר
חובה לשמור על ניקיון ותקינות המרחבים הבית ספריים – מרחבי למידה לרבות שולחנות, כיסאות, משחקים, חצר ביה"ס, ציוד לימודי
כבוד לזמן – חובה להגיע בזמן עם הציוד הנדרש ולהקדיש את הזמן ללמידה
קוד לבוש – בהתאם להחלטת "קול כולם", ניתן ללבוש חולצות T רגילות במגוון צבעים והדפסים. אין להגיע בגופייה, חולצת בטן
שימוש בטלפון נייד
הגבלה על שימוש בטלפונים ניידים במהלך יום הלימודים.
ע"פ החלטת ודיון הפרלמנט "קול כולם"
שימוש מותר בבוקר עד 8:30 ובהפסקה הראשונה בלבד.
במהלך יום הלימודים, הטלפונים נמצאים בתיקים במצב "שקט" או כבוי.
שימוש למטרה לימודית מותר רק בהסכמת והנחיית המורה.
יצירת קשר עם הורים תתבצע דרך מזכירות בית הספר.
הפרת נהלים והליכי אכיפה
במקרה של הפרת נהלים יתקיים שיח אישי עם איש צוות, דיוק נהלים.
יידוע ושיח עם מחנך.
במידת הצורך או החומרה – יידוע ושיתוף ההורים.
יתקיים דיון בוועדת הגישור.
מקרים חוזרים יובאו לדיון בפרלמנט "קול כולם".